SEMINAR RUQYAH DAN MOTIVASI siri 2

Kata Hikmah

Friday 23 November 2012

Peserta Homestay Survivor 2 (Bangi, Selangor)

Peserta Homestay 2
(15 tahun-Bandar Baru Bangi, Selangor)
[Tempoh pemulihan- 1 minggu]






Testimoni;
" Selama  dua minggu saya di program homestay ini saya telah mempelajari pelbagai benda baru yang saya tidak tahu sbebelum ini. sepanjang saya di sini, saya dapat menilai tahap prestasi saya dalam beribadah kepada Allah S.W.T.  Saya bersedia untuk memulakan hidup baru di luar sana, insya-allah. Homestay ini banyak mengajar saya untuk lebih mendekatkan diri kepada Allah S.W.T dan berdisiplin. Jadualnya sangat ketat dan padat tetapi berkesan kepada saya.  Di sini, saya belajar dan memahami asas fardu ain (solat dan bacaan serta maknanya), berqiamullail setiap hari dan banyak berzikir dan membaca Al-Quran. Selain beribadah, saya berpeluang pergi bersiar menyaksikan keindahan alam di sekitar kampung dan pantai Morib. Fasilitatornya sangat tegas bab ibadah dan disiplin semata-mata untuk menyedarkan saya supayar hidup beragama dan beribu bapa..."

SETIAP anak wajib berbakti kepada ibu bapa, lebih-lebih lagi bagi orang Islam yang sangat dituntut untuk berbuat baik terhadap orang tuanya.


Ini sebagaimana ditegaskan pada ayat 36, daripada surah an-Nisa yang bermaksud: 

"Sembahlah Allah dan janganlah kamu mempersekutukan- Nya dengan sesuatu pun. Dan berbuat baiklah kepada orang tua (ibu bapa)"

No comments:

Post a Comment